تجهیزات تالار بهروز سمیعی

مدیریت رستوران

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره
 

مدیریت رستوران موضوعی است که بیش از هر چیز به بهینه سازی و افزایش کارایی عملکردهای روزانه رستوران می پردازد؛ و به عنوان مدیر رستوران، این شما هستید که با کنترل وظایف پرسنل و بررسی فرایندهای برای این بهینه سازی ها برنامه ریزی کرده و تصمیم می گیرید. تصمیم های شما روی همه بخش های رستوران تاثیر می گذارد. از کیفیت غذا گرفته تا فضای رستورانی در آن مشغول به کار هستید.

در این پست قصد داریم 15 نکته کلیدی را که برای موفقیت کسب و کارتان به آن نیاز دارید بازگو کنیم.
چه تازه کار باشید و چه فردی با سالها تجربه رستوران داری، رعایت این نکات می تواند کیفیت کار شما در مدیریت رستوران را به شدت افزایش دهد.

مدیر رستوران همیشه انرژی مثبت دارد
انرژی مثبت شما به میزان قابل توجهی روی فضای داخلی رستوران تاثیر می گذارد. به صورتی که حتی مشتریان هم آن را حس می کنند. برعکس ، اگر مدیر روحیه و انرژی منفی داشته باشد ، بر روی کارکنان تاثیر می گذارد و این انرژی به مشتریان نیز منتقل می شود. این اتفاق در نهایت باعث می شود مشتریان شما با یک خاطره بد رستوران را ترک کنند. و این تجربه بد مشتری اعتبار رستوران را به خطر می اندازد. به عنوان یک مدیر رستوران، همواره سعی کنید انرژی مثبت زیادی داشته باشید و این را به همه کارکنان خود منتقل کنید. شاید در ابتدا ساده نباشد اما هرچه بیشتر برای حضور در رستوران و کار کردن شور و شوق داشته باشید این انرژی به همه کارکنان هم می رسد و نتایج بهتری کسب می کنید.

• با کارکنان شفاف باشید
شفافیت یکی از مهمترین نکات در مدیریت رستوران است. کارشناسان، شفاف بودن با کارکنان را اصل اساسی رستوران داری در قرن 21 می دانند. کارمندان و کارکنان اینزمانه به طور ویژه می خواهند بدانند چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. بخصوص کارکنان جوانی که در اینترنت حضور دارند و بازخورد مشتریان را در آن جا می بینند. اگر بتوانید با کارکنان خود شفاف باشید و اتفاقات رستوران را با آن ها در میان بگذارید، موفقیت خود را تضمین کرده اید. در این شرایط کارکنان ارق کاری بیشتری دارند و در کارهای گروهی بیشتری شرکت می کنند. همین امروز شروع کنید. یک جلسه برگزار کنید و کارکنان خود را از اتفاقات رستوران، تا جایی که ممکن است با خبر کنید.

• تبدیل شدن به یک مدل ثبات و پایدار برای کارکنان
کسب و کار رستوران داری ذاتا می تواند به عنوان یک شغل ناپایدار و دایما در حال تغییر باشد. در عرصه رستوران داری بسیار مرسوم است که امروز شما با فردا کاملا فرق دارد. و هیچ تضمینی نیست که آینده همین گونه باشد.
با همه این توضیحات شما اگر شما بتوانید در اصول مدیریتی خود ثبات و پایداری را نشان دهید، کارکنان هم می دانند که باید خود را با تغییرات کار سازگار کنند. برای رسیدن به این هدف راه های ارتباطی را همیشه باز بگذارید و روی انتظارات خود استوار باشید.

• نوآور باشید.
شاید در نگاه اول در رستوران داری نوآوری معنی نداشته باشد. با این وجود باید باور داشته باشید که رستوران شما می تواند قلب نوآوری های فراوانی باشد. بحث های فروش، چرخه تامین یا سیستم های حسابداری از جمله بخش هایی محسوب می شوند که نوآوری در آن ها شکل می گیرد.
به عنوان مثال، طی چند وقت اخیر اپلیکیشن های مدیریت رستوران به بازار آمده است تا شما بتوانید به عنوان مدیر رستوران در هرجایی و زمانی مدیریت رستوران خود را انجام دهید. این نوآوری ها در صنعت نرم افزار مدیریت رستوران نیز به وقوع پیوسته است.

• برای مدیریت رستوران برنامه داشته باشید
برای آنکه رستوران خود را به بهترین شکل مدیریت کنید، اهمیت زیادی دارد که برای آینده برنامه ریزی داشته باشید. نیازها و مشکلات خود را پیش بینی کنید. این کار باعث می شود اگر مشکلی پیش آمد بدون هر گونه استرس و نگرانی آن را برطرف کنید.
سعی کنید یک لیست از کارهایی که می بایست طی چند ماه آینده در رستوران شما باید انجام شود را در اختیار داشته باشید. برحسب اهمیت، اولویت ها را مشخص کنید. انجام این کار ممکن است وقت گیر به نظر برسد، اما با راهکارهای ساده ای مثل استفاده از یک نرم افزار رستورانی می توانید در وقت صرفه جویی کنید و این زمان را صرف برنامه ریزی کنید.

• به کارکنانتان مسئولیت بدهید.
در بیشتر روزها شما امور زیادی را باید به عهده بگیرید و به صورت کارآمد آن ها را مدیریت کنید. حال اگر به دلیل کمبود وقت یا نداشتن انرژی نتوانید آن ها را انجام دهید چه؟ اینجاست که اهمیت نمایندگی دادن به کارکنان نمایان می شود. از واگذاری کارهای کوچک و نه چندان مهم به مسئولان بخش های مختلف شروع کنید. اگر مشاهده کردید که کارها به درستی در حال انجام هستند وظایف بزرگتر و سنگین تر را نیز به آن ها بسپارید. این کار به شما کمک می کند تا زمان و انرژی خود را به انجام امور اصلی تر اختصاص دهید.
از دیگر مزیت های این کار، این است که کارکنان به صورت نزدیک تر خود را درگیر مسائل رستوران می بینند و این فضا را از آن خود می دانند. این اتفاق احساس مسئولیت را در آن ها بیشتر می کند

• مدیریت با مثال
اگر می خواهید کارایی کارکنان شما در سطح بالایی باشد، در گام اول باید وظایف آن ها را دقیق بیان کنید. شما می توانید در دفتر کارکنان خود همه آنچه را که نیاز دارید برای آن ها توضیح دهید، واگر در این میان مثال های روشنی نیز بیاورید آن ها به شکل بهتری می توانند وظایف خود را انجام دهند.

• مقابل اشتباهات پاسخگو باشید.
همه ما اشتباه می کنیم و این بخشی از زندگی همه انسان هاست. اینکه شما مدیر رستوران هستید به این معنی نیست که از هرگونه خطا و اشتباه در امان هستید. اگر شما به عنوان مدیر اشتباهات خود را پذیرا باشید، کارکنانتان نیز یاد می گیرید به اشتباهات خود اعتراف کنند و اینگونه سریع تر می توانید برای حل آن ها اقدام کنید.
در طول جلساتی که با کارکنان رستوران برگزار می کنید به این مساله اشاره کنید و اگر اشتباهی از شما سر زده است در این جلسات آن را توضیح دهید. حتی ممکن است بابت اشتباهی که کردید عذرخواهی کنید و از این طریق در رستوران خود فرهنگسازی می کنید تا همه کارکنان یاد بگیرند که اشتباهاتشان را بپذیرند.

• کار در کسب و کار
به عنوان مدیر رستوران باید مانند همه کارکنان رستوران کار کنید. به صورت عملی درگیر اتفاقات رستوران باشید. این مساله یکی از مهمترین وظایف مدیر رستوران است. دقت کنید که درگیر رستوران بودن با کار کردن فیزیکی در رستوران متفاوت است. در این حالت باید دائما سرحال و کارآمد و سرزنده باشید. همه زمان خود را به کسب و کارتان اختصاص دهید تا همیشه با به روز ترین اصول رستوران داری، بازاریابی، تکنولوژی ها، نرم افزارهای رستورانی، نحوه مشتری مداری و… آشنا باشید.

مشاوره خرید کلیه لوازم و تجهیزات تالاری

87 34 321 0912