عروسی در ترکیه، خرید صندلی شیواری، قیمت صندلی شیواری، صندلی تالار، تجهیزات تالار

مراسم ازدواج در ترکیه

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره
 

از گذشته‌ تا به امروز آداب و رسوم‌ های گوناگونی برای ازدواج و مراسم وجود وجود داشته که مانند قانون باید به آن عمل و آن را اجرا کرد. ازدواج رسمی‌ است که سبب رسمی شدن پیوند میان دو زوج می‌شود. در این متن به  آداب و رسوم عروسی در ترکیه ، مراسم حنابندان و عقد در ترکیه می‌پردازیم.اگر به دنبال خرید صندلی تالار ، ظروف میوه و شیرینی تالاری ، صندلی فلزی شیواری با قیمت مناسب برای برگزاری مراسم خود می‌گردید، تجهیزات تالاری تی جی تالار به شما پیشنهاد می‌شود.

آداب رسوم مراسم عروسی در ترکیه 

 ترکیه دارای سنت و فرهنگ بسیار باشکوه و غنی است که در این کشور  رسم و رسوم های گوناگونی وجود دارد  کعه در هر ناحیه با دیگر نواحی متفات ایت و فرق می‌کند. در شهرهای بزرگ ترکیه، مثل استانبول و آنکارا دو زوج مانند فرهنگ‌های غرب و سنت‌های قدیمی که در ترکیه وجود دارد  ازدواج می‌کنند. خانواده‌ها در ترکیه بسیار  علاقه به جشن و  برگزاری کمراسم‌های شلوغ و باشکوه دارند. در صد کمی از ازدواج های ترکیه  مثلا 20 درصد از ازدواج ها ترکیه طبق تصمیمات خانواده‌ می‌باشد و صورت می‌گیرد. البته این نکته را  نیز در نظر داشته باشید که نظر دختر و پسر مهم می‌باشد. مراسم عروسی در ترکیه ۳ الی ۴ روز طول می‌کشد و ادامه دارد. همانطور که ذکر کردیم هر ناحیه  از این کشور رسم و رسومات متفاوت و گوناگونی دارد که در ادمه به رایج ترین آداب و رسومات عروسی در کشور ترکیه می‌پردازیم.

یکی از عروسی‌هایی که در حال حاضر بسیارکم رنگ شده است معاوضه عروس است. در کشور ترکیه برای ازدواج مقداری پول مانند همان مهریه که در ایران نیز وجود دارد تعیین می‌شود، در زمان‌های گذشته خانواده‌هایی که وضعیت مالی خوبی نداشتند و از توان مالی بسیار پایینی برخوردار بوده‌اند این چنین رسم‌ها اجرا می‌شد. و نکته جالب این است که در مقابل مهریه گرفته شده کینه‌های قدیمی فراموش می‌شد.

عروسی های سنتی در کشور ترکیه به سه دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول بله برون، بعد نامزدی و در آخرجشن عروسی. بیشتر خانواده‌هایی که برگزاری مراسم‌آن‌ها به سبک‌ سنتی می‌باشد به  طور کامل و دقیق رسم و رسومات را به جا آورده و اجرا می‌کنند. بعضی از خانواده‌ها نیز بدون  انجام آداب و رسوم ازدواج رسمی‌می‌کنند.  

مراسم حنابندان در عروسی های کشور ترکیه

صبح روز عروسی ، یک مراسم ویژه با راهی شدن عروس برای آخرین بار  از خانه پدری برگزار می‌شود. بعد از میکاپ و آماده شدن عروس ، او از آرایشگاه به خانه پدری‌ بازمی‌گردانند و منتظر می‌مانند که داماد و  خانواده داماد به دنبال عروس بیاییند و او را ببرند. داماد به همراه خانواده و اقوام نزدیکش به خانه پدری عروس رفته و او را می‌برد.  و در این مرحله جلوی در خانه‌ی پدری عروس موزیک پخش  کرده و پایکوبی می‌کنند و آنقدری این کار را ادامه می‌دهند که عروس از خانه بیرون آید. و  همچنین یکی دیگر از رسومات این است که پسر بچه‌ای پرچم کشور ترکیه را در دست می‌گیرد و جلو در خانه می‌ایستد و می‌گوید که درب باز نمی‌شود. در این لحظه  مقداری پول به پسر بچه می‌دهند  که در را بازکند و از سر راه کنار رود.

عقد در ترکیه

عروس و داماد همراه با مهمان‌ها  به سمت خانه داماد می‌روند که  مراسم عقد را برگزار کنند. و بعد از آن راهی تالار می‌شوند.  پس از این‌که تمام مهمان‎‌ها رسیدند، نام عروس و داماد توسط خاننده اعلاوم می‌شود و در این هنگام آن‌ها وارد تالار می‌شوند و مراسم عقد را با حضور دو شاهد اجرا می‌کنند. و بعد از مراسم عقد، مراسم عروسی برگزار می‌شود. در آخر، عروس و داماد از خانواده‌ها خداحافظی می‌کنند و به ماه عسل می‌روند.

خدمات کلی تی جی تالار

تجهیزات تالاری تی جی تالار با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید و فروش بهترین و به روز‌ترین تجهیزات تالاری مانند صندلی فلزی شیواری تالاری، ظروف میوه و شیرینی خوری تالاری، شمعدانی تالاری، جایگاه عروس و داماد و تولید روکش های صندلی آماده ارائه خدمات به زوجین می‌باشد. این مجموعه می‌کوشد با هدف تولید انواع تجهیزات با کیفیت بالا و قیمت مناسب، رضایت مشتریان را جلب کند. جهت خرید لوازم و تجهیزات تالار از جمله صندلی شیواری و صندلی تاشو با قیمت مناسب به تجهیزات تالار تی جی تالار مراجعه کنید یا با کادر فروش تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

مشاوره خرید کلیه لوازم و تجهیزات تالاری

87 34 321 0912