عروسی در کرونا، خرید صندلی شیواری، قیمت صندلی شیواری، صندلی تالار، تجهیزات تالار

سفره عقد سنتی و مدرن

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره
 

سفره عقد سنتی با وجود سادگی که دارد در عین حال دارای جذابیت فوق العاده‌ای نیز می‌باشد و هر بار که به این سفره نگاه می‌کنید بعد دیگری از زیبایی را درک و کشف می‌کنید. به دلیل اینکه همه چیز در سفره با استفاده از فرهنگ ایرانی تزئین شده است و شخص با مشاهده آنها به یاد تمدن و فرهنگ تاریخ در گذشته می‌افتد. در ادامه به چند وسیله چیدمان سنتی و مدرن برای سفره عقد می‌پردازیم. اگر به دنبال خرید صندلی تالار ، ظروف میوه و شیرینی تالاری ، صندلی فلزی شیواری با قیمت مناسب برای برگزاری مراسم خود می‌گردید، تجهیزات تالاری تی جی تالار به شما پیشنهاد می‌شود.

انواع سفره عقد

مراسم عقد یکی از به یاد ماندنی ترین مراسم‌های زندگی افراد است. امروزه این مراسم به دو روش سنتی و مدرن برگزار می‌گردد که برای هر یک به المان‌هایی نیاز داریم. در ادامه به معرفی برخی از این موارد می‌پردازیم.

سفرع عقد سنتی

برای چیدن این نوع سفره عقد، به مواردی نیاز داریم. با همراه باشید برای دانستن این موارد.

پارچه‌ سفره عقد سنتی

در این مدل تزئین، سفره عقد و پارچه ترمه بافی شده یا ساتن سفید را ، روی زمین پهن می‌کنند. تا صمیمت و روستایی بودن را یادآوری کنند. همچنین در داخل سفره میزهای بسیار کوچکی قرار می‌دهند و روی آنها کاسه نبات یا ظرف شیرینی را روی میگذارند.

ظروف سفره عقد سنتی

ظرف‌هایی که برای وسایل سفره مانند عسل، میوه، نبات، سکه، تخم مرغ و.. استفاده می‌شوند، از جنس سفالی و یا بلور می‌باشند که نقش و نگاره‌های سنتی و قدیمی مانند بته چقه، شاه عباسی، خشتی، شکارگاهی و... بر روی ظرف‌ها حکاکی و کنده کاری شده است

جانمازی را روی سفره عقد پهن می‌کنند،که جنس آن از  آستر ساتن و یا مخمل سفید است. که روی آن را با استفاده از نخ ابریشم یا سنگ‌های تزئینی ،طراحی و تزئین می‌کنند.

آینه و شمعدان سفره عقد سنتی

آیینه و شمعدان در سفره عقد سنتی، بیشتر به صورت مسی و چوبی است. که در چهارچوب این شمعدان از رنگ‌های سنتی استفاده می‌کنند. که یکی از محبوب ترین این مدل آینه و شمعدان سنتی میناکاری یا منبت کاری است..

سفره عقد کلاسیک و مدرن

در ادامه متن به بررسی سفره عقد مدرن مانند نمونه بالا یعنی بررسی پارچه آینه و شمعدان و... می‌پردازیم .

پارچه‌ی سفره عقد مدرن

در سبک مدرن و کلاسیک معمولاً سفره عقد از جنس ساتن سفید، مخمل سفید، توری سفید و یا ترکیبی از این پارچه‌ها است. این پارچه را روی میز قرار داده و روی آن ظرف و پایه‌های ظروف قرار می‌دهند.

ظروف سفره عقد مدرن

جنس ظروفی که برای تزئین سفره عقد به کار می‌رود، از جنس بلور سفید یا طرح‌های شیشه بُری زیبا، برنز نقره‌ای یا طلایی می‌باشد. جنس‌های دیگری نیز در بازار موجود است که لبه‌های آن به وسیله مروارید تزئین شده است. و همچنین ظروفی نیز وجود دارد که مانند آینه است. هنگامی وسایل را در ابن نوع ظرف قرار می‌دهید زیبایی و جلوه آن‌ها دو برابر می‌شود.   

شمعدان‌ها در سفره عقد مدرن

شمعدان‌ها در سفره عقد مدرن  اکثر از نوع برقی می‌باشند. که در انتهای آن‌ها لامپ حبابی وجود دارد. با توجه به اینکه در سبک سنتی بیشتر از شمعدانی استفاده می‌کنند که روی آن می‌توان شمع روشن کرد.

جمع‌بندی سفره عقد سنتی و مدرن

امروزه با توجه به رسم و رسوم در گذشته، تمام شی‌های که در سفره استفاده می‌شوند یک نماد مهم می‌باشند. آیینه و شمعدان نماد پیوند و زلالی است. قرآن نماد پایبندی به کتاب آسمانی،تخم مرغ نماد دوام و ادامه نسل، سکه نماد برکت و روزی ، و شیرینی و کله قند نماد  نماد و شادکامی در زندگی مشترک دو زوج ، و گل نماد طراوت و سرسبزی است. تنوع بسیار زیادی در چینش سفره عقد وجود دارد. محبوب ترین این چیدمان سنتی و مدرن می‌باشد. درسبک سنتی سعی بر این می‌باشد جزئیات طوری چیده شود که اصالت و هنر ایرانی را به طور کامل نشان دهد. ولی در سبک مدرن همانطور که ذکر شد از سفره‌های توری و یا ساتن و... استفاده می‌شود. 

خدمات کلی تی جی تالار

تجهیزات تالاری تی جی تالار با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید و فروش بهترین و به روز‌ترین تجهیزات تالاری مانند صندلی فلزی شیواری تالاری، ظروف میوه و شیرینی خوری تالاری، شمعدانی تالاری، جایگاه عروس و داماد و تولید روکش های صندلی آماده ارائه خدمات به زوجین می‌باشد. این مجموعه می‌کوشد با هدف تولید انواع تجهیزات با کیفیت بالا و قیمت مناسب، رضایت مشتریان را جلب کند. جهت خرید لوازم و تجهیزات تالار از جمله صندلی شیواری و صندلی تاشو با قیمت مناسب به تجهیزات تالار تی جی تالار مراجعه کنید یا با کادر فروش تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

مشاوره خرید کلیه لوازم و تجهیزات تالاری

87 34 321 0912