عروسی در ایران باستان، قیمت تجهیزات تالاری، خرید تجهیزات تالاری, انواع عروسی در ایران باستان

نحوه برگزاری عروسی در ایران باستان

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره
 

عروسی در تمام کشور‌ها با گذشت زمان دچار تغییر و تحول می‌شود اما هنوز به طور کامل از برگزاری به روش‌های گذشته فاصله نگرفته‌اند. ایران با فرهنگی غنی و آداب و رسوم بسیار زیبا عروسی‌های خود را تا حدود زیادی مانند عروسی‌های گذشته برگزار می‌کند. در این مقاله عروسی در ایران باستان بررسی می‌شود و در اختیار شما قرار می‌گیرد. خرید انواع تجهیزات تالاری با قیمت مناسب در تجهیزات تالار تی جی تالار.

عروسی در ایران باستان

برگزاری مراسم عروسی در زمان باستان دارای آداب و رسوم خاصی بوده است. اهمیت خانواده از زمان‌های دور در ایران باستان مشخص و بارز بوده است. ازدواج به عنوان یک امر دینی برای خانواده‌های ایرانی اهمیت والایی دارد. عقد در زمان زرتشت یک امر مقدس به شمار می‌آمد در حالی که بسیاری از اقوام به زن ربایی و خرید زن عادت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: خرید تجهیزات تالاری با قیمت مناسب در تی جی تالار

عروسی با رویکرد اجتماعی و مذهبی

با توجه به نظر ایرانیان در آن زمان، ازدواج نتیجه تراضی زن و مرد به حساب می‌آمد که در آن زمان معنای اجتماعی و مذهبی داشته است. در زمان‌های گذشته مانند دوران ساسانیان، پادشاهان از ازدواج بسیار حمایت می‌کردند و برای داشتن ازدواج آسان، دولت همه ساله برای دختران جهاز آماده می‌کرد. در آن زمان افراد در مشاغلی که مجبور به ترک کردن خانه و کاشانه بوند، مشغول نمی‌شدند.

انواع ازدواج در ایران باستان

در زمان باستان دختر و پسر به شکل‌های چاکر زن، پادشاه زن، ایوک زن، خودسر زن و ستر زن با یکدیگر ازدواج می‌کردند.

پادشاه زن

هنگامی که دختر در زمان باستان بعد از سن بلوغ و با اجازه پدر و مادر ازدواج می‌کرد، نوع ازدواج او پادشاه زن بود.

چاکر زن

این مدل ازدواج برای زن‌های بیوه بود که با مرد دیگری ازدواج می‌کردند و تمام حقوق پادشاه زن را داشتند.

ایوک زن

هنگامی که در ایران باستان مردی دارای دختر یا دخترانی بود و هیچ فرزند پسری نداشت، ازدواج کوچک‌ترین دختر یا تنها دختر او را ایوک زن می‌گفتند.

ستر زن

هنگامی که فردی بدون ازدواج می‌مرد، والدین این فرد باید به یاد او دختری را به عقد پسری با خرج خود در می‌آوردند.

خودسر زن

اگر دختر و پسر خواستار ازدواج با یکدیگر بودند و خانواده مخالف ازدواج آن‌ها بود، از نظر قانونی ازدواج آن‌ها هیچ مشکلی نداشته است و تحت عنوان خودسر زن ازدواج می‌کردند.

بیشتر بخوانید: خرید تجهیزات تالاری با قیمت مناسب در تی جی تالار

خدمات کلی تی جی تالار

تجهیزات تالاری تی جی تالار با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید و فروش بهترین و به روز‌ترین تجهیزات تالاری مانند صندلی فلزی شیواری تالاری، ظروف میوه و شیرینی خوری تالاری، شمعدانی تالاری، جایگاه عروس و داماد و تولید روکش های صندلی آماده ارائه خدمات به زوجین می‌باشد. این مجموعه می‌کوشد با هدف تولید انواع تجهیزات با کیفیت بالا و قیمت مناسب، رضایت مشتریان را جلب کند. جهت خرید لوازم و تجهیزات تالار از جمله صندلی شیواری و صندلی تاشو با قیمت مناسب به تی جی تالار مراجعه کنید یا با کادر فروش تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آدرس

ایران - تهران - اندیشه فار 2

  09123213487

  02165175889

info@tgtalar.ir

شنبه - پنج شنبه: 9:00 - 18:00

لینک های پر بیننده

مشاوره خرید کلیه لوازم و تجهیزات تالاری

87 34 321 0912